Co mi dnes dělá radost: lavička ve svetru na Náměstí Winstona Churchilla

Vytvořit něco „jen tak“, přestože to nemáte v popisu práce, je opojné a okouzlující. Na tuhle lavičku jsem narazila dnes ráno cestou do školky a do práce. V popelavém ranním světle doslova zářila. Vím, kolik dá práce uplést třeba jenom šálu, a ten, kdo věnoval tolik hodin svetru pro lavičku, má můj obdiv. Kreativita, která ničemu konkrétnímu neslouží – jenom baví a inspiruje (znovu mám obrovskou chuť začít plést).

Mimochodem, pletení a háčkování povlaků na stromy, sloupy, telefonní budky nebo autobusy má ve světových velkoměstech docela tradici. Zkuste si zadat do googlu výraz „guerilla knitting“ a podívejte se na obrázky.

21 comments

  1. V Brně jsou háčkované sloupy při vstupu do pěší zóny a na jednom stromě cestou na naší fakultu jsou na stromě přidělané růžové květy. :o)

    1. Ano, v únorových mrazech jsem na jeden takový sloup narazil a tááák mě to potěšilo a zahřálo!
      Ano, vytvořit něco „jen tak“.
      Ano, jsou to velice důležité věci.
      Říkám Díky.
      pb

  2. Já jen doufám, že to opravdu někdo vytvořil „jen tak“ a že za tím není žádný skrytý marketingový tah. Omlouvám se – asi deformace z povolání. Za vším vidím reklamu.

  3. Nikdy jsem neupletl ani jediné očko a když si představím kolik asi tam na tu lavičku je ok potřeba, a každé to očko se prý musí nadhodit, přehodit, provlíknot a utáhnout, tak si to neumím představit, jak dlouho se to musí plést. Pro mne je to věc dlouhodobá, asi jako stavba pyramid… Ale hezké to je a svádí to k posezení s milou osobou…

    1. Mirku, musím se přiznat, že všechno jsem to neupletla já, jen část z toho. Pletení a háčkování mě uklidňuje, je to pro mě forma relaxu. Přímo na tuto lavičku vznikl materiál na jednání zastupitelstva naší městské části, když se hlasovalo o rozpočtu a privatizaci bytů 😉
      Zbytek je recyklace starých svetrů a šál. Použila jsem i dva svetry, které nosila moje mamča, co si vůbec pamatuju. Samozřejmě jsem je tam instalovala s jejím svolením ;), měly na četným místěch skrvny. Další věci jsou z výprodejů v sekáčích či bazarech.

      1. Děkuji slečně Matoušové za vysvětlení a jen žasnu, co všechno je možné. Žiju asi v úplně jiném světě, Facebook mi nic neříká, ale ta reklama s tím baby mi značně připomněla naše hokejisty…

Napsat komentář