Vyplatí se hrát si na nedostupnou? Myslím, že ne.

flirting,jackvettriano,painting,smoking,vintage-edccb07f782f35fe8172846099ce834c_h

Můj bývalý spolužák Hynek rozhodně není žádný přecitlivělý intelektuál. Pracoval jako bodyguard, má hluboký hlas, strniště vousů a spoustu staromódních iluzí o křehkosti žen. Možná proto mě tak šokovalo, když nám vyprávěl, jak začal chodit se svou přítelkyní:

„Prostě za mnou přišla a řekla, že mě miluje,“ konstatoval. A znělo to hrdě.

Vyrazil mi tím dech. Copak tohle se smí?! Může snad holka přijít za klukem, vyložit karty na stůl, a on se jí nevysměje, neuteče s hrůzou, nezačne se jí vyhýbat a neztratí o ni veškerý zájem?

Všechny rady na téma „jak získat muže, který se vám líbí,“ které jsem v životě dostala – ať už od svojí babičky, která randila za první republiky, nebo z dívčích časopisů a ženských příruček – doporučovaly pravý opak. Předstírat nezájem. Nehypnotizovat dotyčného pohledem. Nezačínat hovor jako první. Nesnažit se ho ,náhodou‘ potkat. A především, za žádných okolností nedat najevo, že přemýšlením o něm trávím každou minutu každého dne.

Muž je od přírody lovec, praví tahle teorie, a musíte mu stále unikat. Nikdy nesmí získat dojem, že on sám je pronásledovanou kořistí. Když mu bude připadat, že ho moc chcete, přestane si vás vážit a co hůř, nebude vás chtít on.

Zodpovědně jsem se snažila tuhle strategii používat. Ale už v prvním ročníku na gymplu jsem o ní začala mít jisté pochybnosti. Tak především jsem zjistila, že když nějakého muže fakt nezajímáte, sofistikovaným předstíráním svého vlastního nezájmu na tom nic nezměníte. Tmavovlasého Rudolfa z druhé cé, který se mi tehdy líbil, jsem celé dny zodpovědně ignorovala. Dívala jsem se jinam, když jsem ho potkala na chodbě, a když jsem náhodou stála před ním ve frontě na oběd, mlčela jsem jako hrob. Ale nezačala jsem mu díky tomu připadat zajímavá, tajuplná a nedostupná. Nevzbudila jsem v něm žádné lovecké instinkty. Jediným důsledkem bylo, že si vůbec nevšiml, že existuju.

Kdybych tenkrát věděla, na co přišli v loňském roce čínští vědci, mohla jsem si ušetřit námahu. Ve svém výzkumu si kladli stejnou otázku jako já tehdy na gymplu: „Za jakých okolností zvyšuje předstíraný nezájem ženskou přitažlivost?“ Dobrovolným účastníkům pokusu, studentům z hongkongské univerzity, zorganizovali ,speed date,‘ kdy se během jednoho odpoledne každý z nich postupně sešel s několika ženami. Některé měly za úkol chovat se vstřícně a přátelsky, jiné naopak chladně a odtažitě. A ano, ukázalo se, že ty odměřené dokázaly vzbudit u svých protějšků víc touhy. Ale! Pouze za předpokladu, že se jim už předem líbily. „Hra na nedostupnou funguje pouze tehdy, když se muž o vás sám od sebe zajímá. Být nedostupná pro někoho, komu se už předem nelíbíte, je zbytečné, protože pak od něj žádáte, aby usiloval o něco, co nechce,“ shrnuje to vedoucí studie Xianchi Dai.

10 comments

  1. Nikdy bych nevydržela předstírat nezájem. Když se mi někdo líbí, tak na něj často koukám a usmívám se. Tím to většinou končí, jelikož nikoho sbalit nepotřebuji :-D.

  2. Přijít za někým s tím, že ho miluju, jsem udělala před pár měsíci… ale to byl spíš takový vyděšený výkřik a la „s tím se musí něco udělat!“, poté, co původní „to je ale fór, jsem o to nestála“ přestal fungovat 🙂 Navíc jsem ráda lovená a představa, že si tu hru kazím, se mi nelíbí 🙂 Takže nechápu, proč kdysi dávno spousta mých známých věřila, že to JÁ „dolejzám“, zatímco skutečnost byla spíš taková, že dotyčný si jaksi nevyjasnil, zda ano, nebo ne :-))))) Předstírat nezájem tam, kde zájem mám, mi naopak takový problém nedělá. Ale taky to už nepotřebuju… jsem šťastně vdaná :-))

  3. Xianchi Dai má pravdu. Hra na kočku a na myš se vyplatí v momentě, kdy přeskočí nějaká jiskra. A je to zábava i v šestiletém vztahu.

  4. Pěkný článek. 🙂 Zaujala mě především ta studie. Jinak si myslím, že se vyplatí hrát si na nedostupnou – osobní zkušenost. ;-)) Nejde o to předstírat, že nemám zájem toho kluka vidět, ale my ženy se prý snadno a rychle zamilujeme a zapomeneme na vše ostatní. Chlap má pořád další koníčky a přátele a žena, kterou zajímá jen její vysněný ideál si s ním nemá o čem povídat, pokud každou chvilku myslí jen na něj a nic pořádného nedělá. Naopak žena, která má zájmy a chová se přátelsky, mile a vstřícně, aniž by se na něj vrhala je zajímavější… samozřejmě za předpokladu, že o ni onen muž vůbec stojí, to je fakt. Ale i kdybych se někomu líbila a nalepila se na něj, vyhrkla, že na něj myslím každou volnou vteřinu, možná by se mu to chvilku líbilo, ale proč by mi psal básně, nosil kytky a dělal první poslední, když už mě má „jistou“? Když už nemá co lovit. Docela by mě zajímalo, jak to dopadlo s tím kamarádem. Jsou i výjimky, ale spíš věřím tomu, že chlap má udělat první krok a nějakou dobu se snažit, tak se aspoň pozná opravdový zájem, ne jen chuť na sex.

  5. 3DS Emulateur est un émulateur de console Nintendo 3DS sur PC.
    Pour cette 3ème version il y a désormais de multiples jeux 3DS jouable, et plusieurs jeux sont compatible entièrement (tels que
    Mario Kart 7, Pokemon X/Y …).

    Cette émulateur est le premier à permettre aux utilisateurs d’essayer le véritable effet 3-D !

    Un grand nombre de gens connaissent la 3DS.
    L’émulateur 3DS est un programme facile à prendre en main vous permettant de jouer aux jeux 3DS sur ton LAPTOP.

    Cette émulateur est un logiciel gratuit que un grand nombre
    de joueurs doivent avoir en leurs possession ! Grâce à lui vous réussirez à
    jouer à la Nintendo 3DS sur votre pc.

    Contrairement à d’autre émulateur, celui-ci est dézonné,
    il offre alors de jouer aux jeux provenant de toutes les région du monde sans
    problème (Japon, Europe, Amérique…).

    Lors du premier lancement de l’émulateur 3DS vous allez pouvoir changer la résolution de l’écran. Par défaut celle-ci seras de 800/240 (2x 400/240 par œil) et la résolution de l’écran du bas seras
    de 320*240 pixels. Vous pouvez changer cette résolution cependant cela risque de rendre l’écran plus pixeliser.

    Une fois que la configuration de l’emulateur 3DS seras terminé vous allez pouvoir jouer aux roms 3DS
    et aux roms DS.

    Emulateur 3DS : http://www.wat.tv/video/emulateur-3ds-emu3ds-0-2-fr-6pxvv_6pxvt_.html

  6. Já si myslím, že nejprve zaujmout a a až potom hrát netykavku, nebo spíš neskočit s tím dotyčným hned do postele

  7. Byla jsem neuvěřitelně fascinovaná jedním mužem a když už to trvalo několik let a byla jsem čím dál zamilovanější, začala jsem si s ním mailovat, přestože mám názor, že by měl začít muž. Vyplatilo se, jsme manželé už 8 let 🙂 Kdybych seděla v koutě, nerozhoupal by se, protože netušil, že o něj mám zájem.

Napsat komentář